All Art On Line - Contemporary Art gallery - Artwork of Sergio Milani : Dream 2018-61 " Flowers in the wasteland "

All Art On Line - Contemporary Art gallery - Artwork of Sergio Milani : Dream 2018-61
Buy this original Artwork
Ask Sergio Milani for informations about this Artwork
Send an Email to Sergio Milani
Subscribe to Sergio Milani's Newsletter
Write a message in Sergio Milani's guestbook
Sergio Milani's Portfolio
Sergio Milani's Slide Show
Send an E-Card using this picture
Enlarge Artwork picture 20%
"Dream 2018-61 " Flowers in the wasteland "" - Sergio Milani
watercolor and buffer with leaf d'oro - 9 Inches x 9 Inches
Artista Sergio Milani - Dream 2018-61 "Fiori nel deserto", Ideato, costruito e dipinto in Italy - dimensioni cm 22x23x12 - peso Kg 0,300;Il cavallo della linea Dream è un dondolo che si può trasformare in trainabile. E' realizzato manualmente in legno, con ruote e base a dondolo in legno pregiato, il tema decorativo è, " la natura, il paesaggio e il cavallo ", l'interpretazione è sviluppata con due scene diverse una per lato. La decorazione è realizzata con tecnica ad acquerello e tampone, la criniera e la coda come da tradizione sono in foglia d'oro 22 Kt. L'opera è corredata da un certificato di autenticazione con foto, numero di catalogo, dichiarazione di opera unica e firma dell'artista.



Search by word

 

Advanced Search

Start your Art Gallery
Do you want to increase your sales over internet ? To increase your popularity ?
Sign Up for a free virtual gallery on AllArtOnLine.com and become a privileged member

Menu


Our sponsors



Biography
He learned in the paternal workshop th first notions on wood working, practicing and acquiring the techniques of processing the material: he graduated in the artistic field becomng a teacher and collaborating for over thirty years with the most famous italian toy industries, designing and creating prototypes in the field of industrial design for the plastic toy.  In the last eighteen years he has developed the idea of making art collectible toys in painted wood, he chose "whim" accompanied by the image of a little horse as a logo of his artistic production, it is about small and charming wooden horses, modeled and decorated by hand.

Play-educational art toys.
My works are the result of the union of the two most important work activities of my life: teacher of artistic subjects and creator-designer of toys for the plastic toy industry.
My idea: to artistically raise wooden toys by making little horses in the most varied shapes, decorated with a watercolor and swab technique interpreting in a figurative way well deined and personalized educational themes.
I think i am dealing with a very interesting and original theme i the field of art as it is presented in the most varied forms.
The collection is developed in various lines to which a name is attributed, its own anatomical shape of the horse is studied estabishing the type of support, fixed base, on rocking or on wheels, a decorative theme is chosen as the conducting topic, always creating different interpretations, thus creating all unique pieces.  Each work is composed of two diferent images, one on each side, in addition to increase the brightness and color richness all the works are now finished with 22Kt gold leaf.
when the work is finished, each work is numbered with the year of production and the progressive numbe, initialed with the artist's initials,sealed with lacquer wax logo, accompanied by a production certificate with a photo and a declaration that the decoration is unique and not it will never be repeated.


Biografia
Apprese nella bottega paterna le prime nozioni sulla lavorazione del legno, esercitandosi ed acquisendo le vare tecniche della lavorazione del materiale; si è diplomato in campo artistico divenendo insegnante e collaborando per oltre trent'anni con le più note industrie italiane del giocattolo, ideando, progettando e realizzando prototipi nell'ambito del design industriale per il giocattolo in plastica. Negli ultimi diciotto anni ha maturato l'idea di realizzare dei giocattoli d'arte da collezione in legno dipinto, ha scelto "whim" accompagnato dall'immagine di un cavallino come logo della sua produzione artistica, si tratta di piccoli ed affascinanti cavallini di legno, modellati e decorati a mano.

Giocattoli d'arte ludico-educativi.
Le mie opere sono frutto dell'unione delle due più importanti attività lavorative della mia vita: insegnante di materie artistiche e ideatore-progettista di giocattoli per l'industria del giocattolo in plastica.
La mia idea: elevare a livello artistico dei emplici giocattoli di legno realizzando dei cavallini nelle più svariate forme, decorati con tecnica ad acquerello e tampone interpretando in modo figurativo temi educativi ben definiti e personalizzati.
Ritengo di affrontare in campo artistico una tematica molto interessante ed originale per come nelle più svariate forme essa viene presentata.
La collezione si sviluppa in varie linee alle quali viene attribuito un nome, viene studiata una propria forma anatomica del cavallino stabilendone il tipo di supporto, base fissa, su dondolo oppure su ruote, viene scelto un tema decorativo come argomento conduttore, realizzando interpretazioni sempre diverse, creando così tutti pezzi unici. Ogni opera è composta da due immagini diverse, una per lato, inoltre per aumentare la luminosità e la ricchezza cromatica attualmente tutte le opere sono rifinite con foglia d'oro 22Kt.
A lavoro terminato ogni opera viene numerata con l'anno di produzione e il numero progressivo, siglata con le iniziali dell'artista, sigillata con logo in cera lacca, acompagnata da un certificato di produzione con foto e dichiarazione che la decorazione è unica e non sarà mai ripetuta.


[Biography - Sergio Milani - 5Ko]


Sergio Milani's Styles
Carving
Decoratively
Sergio Milani's Medias
Carving
Sergio Milani's Topics
Horses
Advertising




Related artworks on AllArtOnLine.com
You don't have flash installed.